Prakticky to znamená, že na cestě z Prahy vás může za úsekem čerstvě napadaného sněhu čekat pokuta podstatně vyšší, než náklady na přezutí, a investice do zimní sady se tak začne jevit jako rozumná.
Povinné bude používání zimních pneumatik (M+S na bočnici nebo terénní) pro vozidla kategorie M a N až do 1. března za podmínky, že se na silnici nachází souvislá vrstva sněhu, ledu nebo námraza nebo dá-li se předpokládat, že se během jízdy vytvoří.
Prakticky to znamená, že na cestě z Prahy vás může za úsekem čerstvě napadaného sněhu čekat pokuta podstatně vyšší, než náklady na přezutí, a investice do zimní sady se tak začne jevit jako rozumná.
Zimní pneumatika musí mít minimálně 4 mm hlubokou drážku (přibližně polovina originální hloubky), u vozidel do 3,5 tuny na všech nápravách, nad 3,5 na trvale hnacích nápravách v hloubce 6 mm, výjimkou je dojetí s rezervní pneumatikou. Protektorované pneumatiky je možné v zimním období používat, stejně jako celoroční / univerzální, bez ohledu na jejich kompromisní vlastnosti.
Když teplota, při které vyjíždíte, klesne k sedmi stupňům nad nulou, je nejvhodnější čas pro přezutí, přestože při návratu může být výrazně tepleji. Není podstatné, že většinu zimy se jezdí po suchém nebo mokrém a jen výjimečně zasněženém nebo zledovatělém povrchu, právě teplota nejvíce ovlivňuje vlastnosti pneumatiky. Zimní pneumatika má mnohem kratší brzdnou dráhu na sněhu a ledu, výrazně lepší stabilitu v zatáčkách a samozřejmě přilnavost.
Letní pneumatiky se tak vzhledem k zákonné úpravě dostanou tam, kam patří, do teplých částí roku, kdy jsou bezpečné. Zimní pneumatiky se stanou pro mnohé řidiče oříškem - zatímco do této chvíle znamenaly 4 milimetry přijatelný vzorek a často s ním už byly z druhé ruky kupovány, novým investicím se někteří nevyhnou. Mohou samozřejmě používat zimní pneumatiky i v letním období, přestože to znamená rychlejší opotřebení a horší jízdní vlastnosti.
Zdroj: Redakce